mardi 2 juillet 2013

LIAT : l'humour d'un client mécontent

An open letter to LIAT

Written by Arthur Hicks   
Wednesday, 17 April 2013 13:16

Dear LIAT,

May I say how considerate it is of you to enable your passengers such an in-depth and thorough tour of the Caribbean.
Most other airlines I have travelled on would simply wish to take me from point A to B in rather a hurry. I was intrigued that we were allowed to stop at not a lowly one or two but a magnificent six airports yesterday. And who wants to fly on the same airplane the entire time? We got to change and refuel every step of the way!
I particularly enjoyed sampling the security scanners at each and every airport. I find it preposterous that people imagine them all to be the same. And as for being patted down by a variety of islanders, well, I feel as if I’ve been hugged by most of the Caribbean already.
I also found it unique that this was all done on “island time,” because I do like to have time to absorb the atmosphere of the various departure lounges. As for our arrival, well, who wants to have to take a ferry at the end of all that flying anyway? I’m glad the boat was long gone by the time we arrived into Tortola last night — and that all those noisy bars and restaurants were closed.
So thank you, LIAT. I now truly understand why you are “The Caribbean Airline.”

P.S. Keep the bag. I never liked it anyway.

 
c'est la lettre de protestation, pleine d'humour d'un client globalement mécontent de son voyage avec la compagnie LIAT (Leeward Islands Air Transport Services)
un petit résumé : "merci de permettre à vos passagers de faire un tour si complet des Caraïbes.
La plupart des compagnies vous amènent d'un point A à un point B rapidement. Grâce à vous, j'ai pu visiter 6 aéroports, en ayant la chance de changer d'appareil à chaque fois et de tester les différents scanners corporels. Sans compter les palpations par les agents de sécurité, qui me donnent l'impression d'avoir eu un câlin de la part de presque toute la population de la Caraïbe.
La sensation unique aussi d'aller au rythme des îles, qui m'a permis de m'imbiber de l'atmosphère  de toutes ces salles d'embarquement, un rythme nonchalant qui m'a amené à manquer mon ferry. Mais qui aurait envie de prendre un ferry au bout de tant de vols? et les bistrots bruyants et autres restaurants étaient fermés, à une heure aussi tardive. 
Je comprends maintenant pourquoi vous êtes “The Caribbean Airline.”

P.S. : et gardez ma valise, de toute façon, je ne l'ai jamais aimée..."

c'est Richard Branson, patron de Virgin, qui révèle cette lettre dans son blog 
 

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